Som nyansat på Frederiksberg Skole

Nyansat på Frederiksberg Skole

Det er af største betydning for os, at vores nye kollegaer på den bedste tænkelige måde bliver en del af vores skole både fagligt og socialt.

Som ny på skolen er der et hav af informationer, nye systemer, kultur og ikke mindst sagte og usagte ”spilleregler”. Vi ved, der er meget at lære også for den erfarne medarbejder, samtidig med at hverdagens opgaver presser sig på. Med respekt for det har vi opstillet et introduktionsforløb, der tager højde for, at det hele ikke kan læres de første uger.

Hver ny medarbejder har altid en nærmeste afdelingsleder samt en tildelt tutor, der både er til hjælp som faglig sparringspartner, men også som hjælp til at blive en del af det sociale fællesskab på vores skole. Din tutor har takket ja til opgaven. Det indgår som en del af din kollegas samlede opgaver, så både tutor og dig har øremærket tid til samarbejdet. Vi prioriterer at finde en tutor fra din nærmeste samarbejdskreds, som enten er fra dit klasseteam eller et af dine fagteams.

Vi bestræber os på, at der i fag- og opgavefordelingen vil være undervisningstid med en erfaren kollega såfremt du er lærer. Hvis du er pædagog, bliver du tildelt en kontaktkollega, som du i den første tid, vil kunne sparre tæt med.

Hvis du er nyuddannet lærer, har vi en lokal aftale med DLF om en reduktion på en lektion om ugen de første to år for at sikre dig mere tid til opgaverne uden for undervisningen i opstarten af dit lærerliv.

Som nyuddannet forsøger vi også at undgå, at du bliver primærlærer i en klasse det første halve år, medmindre du selv har et ønske om andet.